Sales Buitendienst
Accountmanager Michel licht zijn dagelijkse werkzaamheden toe
De belangrijkste taak van Sales Buitendienst is het opbouwen van een goede klantrelatie met onze dealers. Ons doel is om de dealers alle producten van zowel onze eigen merken (Mestic, Travellife, Gimeg, Cosi en Livn), als onze groothandelsmerken (o.a. Truma, Thule, Thetford, Milenco en EcoFlow) aan de eindconsument te laten verkopen. Hierbij is het belangrijk dat we altijd klaar staan voor onze dealers en ze regelmatig bezoeken. Tijdens deze bezoeken komen we te weten wat er in de markt speelt, welke behoefte de dealer en de eindconsument heeft en natuurlijk zijn we er om orders binnen te halen. Alle afspraken en gesprekverslagen zetten we in ons CRM-systeem.
Daarnaast zorgen we ervoor dat de winkelpresentatie van onze eigen merken er tip-top bij staat. Dit doen we in samenwerking met onze marketingafdeling. We leveren diverse displays aan de winkel, maar bedenken en ontwerpen zo nu en dan een compleet winkelconcept voor de klant.
Een andere belangrijke taak is het geven van trainingen aan de dealer. We geven training op de werkvloer of werkplaats van een dealer, maar we geven ook trainingen in onze eigen showroom in Utrecht.
Naast het onderhouden van de relatie met de dealer is het ook belangrijk om een accountplan te maken. In het accountplan staan enkele standaard gegevens zoals; wie is het aanspreekpunt van het bedrijf en wat is hun marktpositie. Daarnaast kijken we naar de sterktes en zwaktes van de dealer en maken we doelstellingen. Dit alles zorgt ervoor dat de dealer zich verbonden voelt met Gimeg en hierdoor onze geschreven doelstellingen gaat overtreffen.